בית ביצועים ומהירות אתר איך בודקים את מהירות האתר שלך?
איך בודקים את מהירות האתר שלך?

הכירו את התוספים הבודקים מהירות אתרים

 

אחת הנקודות החשובות ביותר כיום בכל אתר אינטרנט היא המהירות שלו, הן מבחינת חווית המשתמש של גולשים אשר מגיעים לאתר והן מבחינת דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש השונים –  גם גוגל וגם הגולשים ברחבי האינטרנט אינם אוהבים כלל אתרים בעלי מהירות נמוכה.בשל כך ישנה חשיבות רבה לשימוש בכלים שונים איתם ניתן לבדוק את מהירות האתר שלכם, מדובר על חלק משמעותי ובלתי נפרד מתהליך אופטימיזציה של אתר אינטרנט והתאמתו לתחרותיות הבלתי פוסקת אשר קיימת בעולם הדיגיטלי.

במאמר זה תוכלו למצוא מידע בנוגע לכלים שונים בהם ניתן להשתמש על מנת לבדוק את מהירות האתר שלכם, כמו כן מאמר זה יעזור לכם להבין למה חשוב שהאתר שלכם יעלה במהירות גבוהה ככל האפשר.

 

מדוע חשוב לבדוק את מהירות האתר?

 

המהירות שבה האתר שלכם עולה בצורה מלאה דרך המחשב והטלפון משפיעה באופן ישיר על הסיכויים שהגולשים יישארו באתר.
אתר שעולה בקצב מהיר הוא בעל סיכויים גבוהים יותר שגולשים יישארו בו לאורך זמן רב ולא יעזבו אותו באופן מיידי בגלל שלוקח לו זמן להיטען – מה שיוביל בסופו של דבר לשיפור של אחוזי ההמרה באתר ולשיפור של דירוג האתר במנועי החיפוש השונים.
כדי שתבינו זאת בצורה טובה יותר, כל שנייה שאתר האינטרנט שלכם מתעכב במהלך הטעינה שלו מובילה לירידה של שישה אחוזים בערך במכירות של האתר, במקרים בהם זמן הטעינה של האתר ארוך בצורה משמעותית, הדבר יוביל לירידה חדה מאוד בשיעור ההמרה של האתר ובמכירות של האתר, כמו כן גם כמות הגולשים שעוזבים את האתר במהירות עולה באופן משמעותי.
ברגע שאתם מסיימים לבנות את אתר האינטרנט שלכם חשוב לבדוק מהי המהירות שלו ומה באפשרותכם לעשות בפאן הטכני על מנת לשפר את מהירות האתר.

 

PageSpeed insights – בדיקת מהירות עם כלי של גוגל

 

מנוע החיפוש הגדול בעולם גוגל מספק לכם את האפשרות להשתמש בכלי בשם PageSpeed insights אשר באמצעותו ניתן לבדוק את מהירותו של אתר האינטרנט שלכם ולקבל מידע רב בנוגע לנושאים שונים שיכול להיות ומשפיעים על מהירות האתר לרעה. כלי זה הוא למעשה הכלי הראשי של מנוע החיפוש גוגל לבדיקת ביצועים של אתרים, הכלי פועל על פלטפורמה שנקראת Lighthouse – ניתן להתקין את הכלי בתור תוסף לגוגל כרום וגם בתור תוסף בגוגל אנליטיקס. אתם יכולים להשתמש בכלי בחינם, כל שעליכם לעשות זה להקליד את הכתובת של האתר אותו תרצו לבדוק ולהתחיל את תהליך הבדיקה.
חשוב לציין כי אתם יכולים לצפות בתוצאות של מהירות האתר כאשר גולשים בו דרך הטלפון וגם כאשר גולשים בו דרך המחשב. אחרי שהבדיקה מסתיימת, אתם תקבלו תוצאות בנוגע למהירות הטעינה של אתר האינטרנט שלכם, התוצאות נקבעות בהתאם לשישה פרמטרים שונים, אחד מן הפרמטרים הוא כמה זמן לוקח לאתר להפוך לאינטראקטיבי.
לאחר שתקבלו את התוצאות, אתם תקבלו גם רשימה של המלצות שונות אותן ניתן ליישם על מנת לשפר את המהירות של טעינת אתר האינטרנט שלכם ושל חלקים נוספים בו.

אין ספק כי PageSpeed insights הוא כלי מעולה אשר כולל בתוכו מגוון רחב של מידע חיוני מאוד, יש לציין כי כלי זה מתאים במיוחד למפתחים ופחות לאנשים שמנהלים אתרים, בשל כך הוא פחות מומלץ לאנשים שאינם בעלי ידע טכני מכיוון שהם יתקשו להבין את כל המידע שמתקבל ואת ההצעות ליישום.

 

Pingdom –  כך תבדקו את מהירות טעינת האתר שלכם

 

Pingdom הוא ללא ספק כלי יעיל במיוחד לבדיקה של מהירות טעינת האתר שלכם. כאשר תיכנסו לאתר Pingdom אתם תמצאו בתוכו כלי חינמי שבאמצעותו אתם יכולים לבדוק את הביצועים של האתר שלכם ואת המהירות שלו, כמו כן הכלי מספק מידע חיוני שניתן להבנה גם על ידי משתמשים חדשים שאינם בעלי ידע טכני נרחב.
התוצאות המתקבלות על ידי שימוש בכלי אין קלות מאוד להבנה, התוצאות מגיעות יחד עם הסבר על כל הנתונים השונים שנבדקו באתר ועוד מידע חיוני נוסף, הכל מופיע בטבלאות מסודרות ורשימות מאורגנות. כך אתם יכולים להבין בצורה פשוטה מהם הקבצים אשר משפיעים לרעה על מהירות האתר שלכם.

אחד היתרונות הבולטים ביותר של השימוש בכלי של Pingdom הוא האפשרות לבצע את הבדיקה לאתר שלכם ממספר מקומות שונים ברחבי העולם, כך יש לכם את האפשרות לבדוק לא רק את מהירות האתר שלכם, אלא גם אתם הביצועים של האתר שלכם אצל גולשים בנקודות שונות בעולם.
המידע המתקבל על ידי שימוש בכלי של Pingdom הוא מידע בסיסי יחסית, כמות ההצעות אשר מתקבלות ליישום על מנת לשפר את מהירות האתר שלכם היא נמוכה בכלי זה ביחס לכלים אחרים.
ניתן לומר כי Pingdom הוא כלי שמתאים במיוחד לאנשים שאינם מחזיקים בידע טכני נרחב, אך הוא פחות מתאים למפתחי אתרים מנוסים אשר מחזיקים בידע טכני רב.

 

GTmetrix – אתר מצויין לצורך בדיקת מהירות

 

הכלי של GTmetrix נחשב לאחד הכלים הטובים ביותר שקיימים כיום לבדיקת מהירות של אתרי אינטרנט, הכלי קיים גם בגרסה חינמית וגם במספר גרסאות בתשלום, ככל שהגרסה שתרכשו תהיה יקרה יותר, כך תהיה לכם את האפשרות לבדוק כמות גדולה יותר של אתרי אינטרנט ולקבל תוצאות נרחבות יותר ואפשרויות מתקדמות יותר של בדיקה. הכלי של GTmetrix הוא קל ונוח לשימוש, ממש המשתמש של הכלי הוא קל מאוד להבנה.
אחרי שתזינו את כתובת אתר האינטרנט שלכם בכלי של GTmetrix, אתם תקבלו מידע רב בנוגע למהירות של אתר האינטרנט שלכם, בהתאם לבדיקה שמבצע השרת של החברה אשר ממוקם בקנדה או בהתאם למיקומים אחרים ( זאת במידה ותרכשו תוכניות בתשלום) התוצאות שתקבלו יופיעו על פי סדר עדיפויות בהתאם לחשיבות שלהן, כמו כן אתם תקבלו מידע על בעיות אפשריות באתר שלכם וגם תוכלו לצפות בניקוד שקיבל האתר שלכם בכל אחת מקטגוריות המהירות בהן הוא נבדק. הכלי מאפשר ללחוץ על כל אחד מחלקי הבדיקה על מנת לקבל מידע מורחב יותר הכולל בתוכו פירוט של קבצים אשר קיים סיכוי שהם משפיעים על המהירות של האתר שלכם.
במידה ואתם מעוניינים לקבל את מלוא המידע האפשרי וגם לבצע מספר בדיקות לאתר שלכם או לאתרים אחרים באותו יום, אנו ממליצים לכם לרכוש את אחת התוכניות המתקדמות של הכלי בתשלום.
התוכנית החינמית של GTmetrix  היא נהדרת ומספקת מידע יעיל מאוד, אך יכול להיות שיהיה חסר לכם מידע מסוים שעשוי לעזור לכם באופן משמעותי מאוד.