בית ביצועים ומהירות אתר האצת מהירות אתר – CDN
האצת מהירות אתר – CDN

במידה ואתם בעלים של אתר אינטרנט ויצא לכם לחפש בעבר אחר דרכים שונות בהן ניתן לשפר את האתר, אתם ודאי מודעים לכך שזמן הטעינה של האתר הוא נושא חשוב מאוד אשר משפיע על נקודות רבות באתר: חווית המשתמש של קהל הגולשים באתר, דירוג האתר במנועי החיפוש השונים ועוד נקודות נוספות. למרות זאת, עדיין ישנם בעלי אתרים רבים אשר מחזיקים באתרים איטיים בעלי זמן טעינה גבוה.
בחלק גדול מן המקרים, קיים סיכוי גבוה כי שימוש בCDN יפתור לכם את הבעיה.

במאמר זה תוכלו למצוא מידע רלוונטי בכל הנוגע לCDN.

CDN – על מה אנחנו מדברים?

נכון להיום ניתן למצוא מגוון רחב של דרכים שונות אשר תורמות להאצת מהירות העלייה של אתר.
אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להאצת מהירות העלייה של האתר היא שימוש בשרתי CDN ( Content Delivery Network).
לפני שנסביר לכם על מה אנחנו מדברים כאשר אנו מדברים על CDN, ראשית נסביר לכם איך פועלת גלישה לאתר בצורה טכנית.
ברגע שגולש נכנס לאתר אינטרנט מסוים, הדפדפן של הגולש שולח אל השרת בו מאוחסן האתר בקשת HTTP. שרת האחסון בו מאוחסן אתר האינטרנט מחזיר תגובה ולמעשה זה מה שאנו רואים בדפדפן שאנו משתמשים בו באותו רגע.
דוגמא זו מתייחסת לגולש יחיד שפועל מול שרת אחסון יחיד, חשבו לעצמכם מה קורה במקרים בהם מדובר באתרי אינטרנט המכילים תוכן כבד (למשל סרטוני וידאו ארוכים), אליהם מגיעים כמויות גדולות של גולשים מכל העולם? במקרים מהסוג הזה, כדי להוביל את האתר לביצועים מקסימליים, בעל האתר יכול לבחור באחת מתוך שתי האפשרויות הבאות:

האפשרות הראשונה היא להשקיע במשאבים של חומרה ובפסים רחבים על מנת להצליח להחזיק את העומס של הבקשות ובאופן הזה להעניק לגולשים חווית משתמש מהנה.

האפשרות השנייה היא להשתמש ב-CDN הלא היא רשת של שרתים המפוזרת בכל העולם, ברשת השרתים הזו קיימים עותקי Cache של התכנים השונים של האתרים.

ברגע שגולש מסוים מגיע אל האתר, מערכת ה-CDN מזהה את המיקום שלו בעולם ולאחר מכן היא  שולחת את הבקשה אל השרת שנמצא הכי קרוב אל הגולש.  השרת מגיב לבקשה ושולח בחזרה לגולש את התגובה במהירות גבוהה יותר מזו של השרת המקורי בו מאוחסן אתר האינטרנט.

 

היתרונות של שימוש בשרתי CDN

שימוש בשירותי CDN כולל בתוכו יתרונות רבים ומגוונים, ריכזנו עבורכם את היתרונות הבולטים ביותר של שימוש בשרתי CDN.

חיסכון משמעותי במשאבים – כתוצאה משימוש בשרתי CDN כמות הפניות אשר מגיעה אל השרת המקורי בו מאוחסן האתר קטנה בצורה משמעותית ומתחלקת בין השרתים השונים של CDN, כתוצאה מכך בעלי האתרים חוסכים במשאבי הרשת אותם הם היו צריכים להקצות במידה והיה מדובר בשרת האחסון המקורי בלבד.

פונקציונליות מלאה – CDN כולל בתוכו מגוון של רמות עדכון שונות, רמות העדכון השונות מתאימות לכל סוגי האתרים ולכל סוגי התעבורה, רמות העדכון מתאימות גם לאתרי תדמית קטנים וגם לאתרי פורטל גדולים אשר מכילים כמות גדולה של תכנים.

לצורך הדוגמא, CDN קבוע מתאים בעיקר לאתרים בהם התוכן משתנה רק לעיתים רחוקות, לעומת זאת CDN דינמי מתאים לאתרים בהם התוכן משתנה כל פרק זמן קצר.

הגנה נוספת לאתר – שימוש ב-CDN מספק הגנה נוספת לאתר שלכם. השימוש ב-CDN מאבטח את אתר האינטרנט נגד התקפות DDoS. כאשר אנו מדברים על התקפות DDoS אנחנו למעשה מדברים על שליחה של כמות גדולה של בקשות לשרת ברגע אחד כדי לגרום לשרת לקרוס. רשת השרתים של CDN מבצעת חציצה בין שרת האחסון המקורי לבין הבקשות הללו ובכך היא מגנה עליו מפני התקפות מן הסוג הזה.

מהירות זהה בכל העולם – נניח ויש לכם אתר בעל דומיין ישראלי אשר מאוחסן בשרת אחסון ישראלי, אל אתר האינטרנט שלכם מגיעים גולשים מכל העולם. שימוש ברשת השרתים של CDN יבטיח לכם כי גולש בבלגיה, לצורך הדוגמא, יקבל מהירות תגובה מהאתר אשר זהה בדיוק למהירות התגובה שיקבל גולש ישראלי באתר.

שיפור דירוג האתר שלכם בגוגל – המהירות בה אתר האינטרנט שלכם נטען משפיעה באופן ישיר על הדירוג של האתר שלכם בגוגל. בעת השימוש ב-CDN מהירות האתר שלכם משתפרת בצורה משמעותית וכך גם חווית המשתמש באתר משתפרת, שיפור בשני הנושאים הללו משפיע באופן ישיר על הדירוג של האתר שלכם בגוגל.

שירותי ה-CDN המובילים בעולם
אספנו עבורכם מידע בנוגע לשלושת שירותי ה-CDN הטובים ביותר בעולם כיום.

שירותי CloudFlare – חברת CloudFlare הינה חברה המעניקה שירותים דיגיטליים בענן. חברת CloudFlare מספקת לקהל הלקוחות של פתרון CDN נפוץ אשר מומלץ מאוד לאתרים מכל הסוגים. שרת ה-CDN של חברת CloudFlare כולל בתוכו 155 מרכזני נתונים אשר פרוסים בכל רחבי העולם, אחד מהם נמצא במדינת ישראל. אחד היתרונות הבולטים ביותר של חברת CloudFlare הוא שהיא מציעה ללקוחות שלה תכנית איכותית מאוד ללא עלות, תוכנית זו כוללת בתוכה CDN התורם לשיפור המהירות של אתר האינטרנט. מעבר לתוכנית החינמית של חברת CloudFlare יש אפשרות לרכוש גם תוכנית מתקדמת ב-20 דולר לחודש ותוכנית עסקית ב-200 דולר לחודש.

חברת CloudFlare מחזיקה במספר יתרונות אשר הופכים אותה לאחת מספקיות ה-CDN הטובות ביותר בעולם – כאשר אתם משתמשים בשרת ה-CDN של חברת CloudFlare יש לכם את האפשרות להוסיף לאתר שלכם תעודת אבטחה SSL, כמו כן אתם יכולים להוסיף לאתר שלכם גם התראות מפני חולשות אפשריות וגם הגנה מפני התקפות DDoS.

יתרה מכך, בדיקות שנערכו מצאו כי שימוש בשרת ה-CDN של חברת CloudFlare תורם לשיפור מהירות האתר בכ-100% בממוצע, יתרון זה בלבד יהפוך את אתר האינטרנט שלכם נגיש יותר לגולשים שלכם, הוא ישפר את חווית המשתמש באתר שלכם באופן משמעותי וכתוצאה מכך האתר שלכם יעלה בדירוג שלו בגוגל.

שירותי BunnyCDN – חברת BunnyCDN הינה חברת שירותי CDN שקמה לראשונה בשנת 2015 בסלובניה. חברת BunnyCDN מציעה מגוון רחב של פתרונות CDN שונים, חברת BunnyCDN מחזיקה ברשת של מרכזי נתונים אשר פרוסים בכל רחבי העולם, אחד מהם נמצא במדינת ישראל, בנוסף על כך שירותי ה-CDN של החברה כוללים אופציות אבטחה מתקדמות במיוחד הכוללות בין היתר: אפשרות לאחסן את קבצי האתר בשרתי הענן של החברה ותעודת  אבטחה SSL.

שירותי ה-CDN שמציעה החברה הם שירותים יעילים מאוד, תוסף הוורדפרס של החברה קל מאוד לשימוש ולניהול.