בית ביצועים ומהירות אתר מדוע האתר שלך איטי?
מדוע האתר שלך איטי?

האתר וורדפרס שלך איטי? הנה כמה מהסיבות לכך!

 

חלק גדול מן הגולשים שמגיעים אל אתר האינטרנט שנמצא ברשותכם ינטשו אותו לפני שהדף אליו הם גלשו הספיק לעלות לחלוטין, ובמיוחד אם אתר האינטרנט אותו אתם מנהלים עולה בקצב איטי. אתרי וורדפרס שנחשבים איטיים הם אתרים שלוקח להם יותר מ-3 שניות לעלות, כאשר מדובר על אתר איקומרס, גם עיכוב של 2 שניות עלול להוביל למצב בו כמות גדולה של גולשים עוזבים את האתר ואפילו את עגלת הקניות אחרי שכבר בחרו מספר פריטים.

אין שום סיבה להילחץ ולפנות אל שירותיו של מתכנת ולשלם לו אלפים כדי שיהפוך את אתר האינטרנט שלכם למהיר יותר. אך למרות זאת, עליכם להתייחס ברצינות רבה לביצועים של האתר שלכם. לשם כך ריכזנו עבורכם את הסיבות הנפוצות ביותר אשר גורמות לאתרי וורדפרס להיות איטיים.

 

למה אתרים עולים בקצב איטי?

ישנן סיבות רבות לכך שאתרי וורדפרס נטענים בקצב איטי. אתרי וורדפרס שנטענים בקצב איטי פוגעים בחווית המשתמש של הגולשים באופן משמעותי. גולש שנכנס אל האתר שלכם מצפה כי הוא יטען במהירות, אם אותו גולש ימתין מספר שניות והאתר לא יעלה, רוב הסיכויים שהוא יעזוב אותו אפילו בלי לצפות בו.

אחת החובות הרציניות ביותר שלכם בתור מנהלי אתר וורדפרס היא להעניק לגולשים שלכם את חווית המשתמש הטובה ביותר שניתן להעניק, במידה ולא אתם פשוט תפסידו כמויות גדולות של לקוחות פוטנציאליים ושל גולשים.

כעת נציג בפניכם את הסיבות הנפוצות ביותר שגורמות לאתרי וורדפרס להיטען בקצב איטי.

 

אתם לא מבצעים אופטימיזציה לתמונות באתר

 

אין ספק כי תמונות וסרטונים הופכים את האתר למעניין יותר פי כמה וכמה. אך במידה ואתם משתמשים בכמות גדולה של תמונות סרטונים וכל קובץ מדיה אחר באתר הוורדפרס שלכם, כנראה שהוא יעלה באיטיות. הדרך הטובה ביותר לפתור את בעיה זו היא על ידי ביצוע של אופטימיזציה לכל קבצי המדיה באתר שלכם באמצעות תוסף וורדפרס שמכווץ תמונות, אותו תוסף מקטין את גודלם של קבצי המדיה באתר, כמו כן הוא משנה את הפורמט של התמונות באתר לפורמט קל יותר.

כמות גדולה של תוספים באתר שלכם

הכמות של התוספים אשר מותקנים על אתר הוורדפרס אותו אתם מנהלים משפיעה באופן ישיר על הביצועים של האתר שלכם וגם על הזמן שלוקח לו להיטען. ככל שכמות התוספים באתר הוורדפרס שלכם תהיה גדולה יותר, כך תשאר לכם כמות קטנה יותר של שטח באתר שלכם וכתוצאה מכך האתר שלכם יהפוך איטי יותר. מעבר למספר התוספים הקיימים באתר הוורדפרס שלכם, האיכות של התוספים היא גם נושא אשר משפיע על המהירות שבה האתר שלכם נטען. ישנם תוספים קלים וישנם תוספים כבדים יותר, תוספים מסוימים הם בעלי אפשרות אופטימיזציה שמטרתה לגרום לתוספים להשפיע מעט ככל הניתן על קצב הטעינה של האתר שלכם.

כדי שלא תגיעו למצב בו האתר שלכם איטי מכיוון שיש לכם כמות גדולה של תוספים המותקנים עליו, אנו ממליצים לכם לבחור אך ורק בתוספים רלוונטים, ברגע שתוסף מסוים אינו משמש אתכם יותר הסירו אותו מן האתר.

שירותי אחסון לא איכותיים

אחד הנושאים אשר משפיעים בצורה המשמעותית ביותר על המהירות של אתר הוורדפרס שלכם הוא האחסון של האתר שלכם.  במידה ואתר הוורדפרס שלכם מאוחסן בשרת שיתופי ואתם משתפים את המשאבים של השרת יחד עם עוד משתמשים, במקרים של תנועות גדולות באתר או במקרים של עומס על האתר, מהירות האתר שלכם תפגע באופן משמעותי.

ישנן חברות אחסון איכותיות רבות, על מנת לבחור בחברת האחסון המתאימה ביותר עבור האתר שלכם עליכם לדעת מהם הצרכים של האתר שלכם, בנוסף על כך עליכם לדעת מה נותן לכם כל אחד מסוגי האחסונים ומה מספקת לכם חברת האחסון בה אתם בוחרים.

אנו ממליצים לכם לערוך סקר שוק איכותי לפני שאתם בוחרים חברת אחסון אתרים כזו או אחרת ,מדובר בנושא חשוב מאוד שישפיע על האתר שלכם בצורה משמעותית מאוד, אל תקלו ראש בכך.

 

אתם לא משתמשים ב-CDN

אין ספק כי האינטרנט שינה את כל העולם והפך את הכל לנגיש יותר וזמין יותר בצורה משמעותית, עד לרמה כזאת שלעיתים אנחנו שוכחים שמרחקים פיזיים הם נושא שיכול להאט את קצב הטעינה של אתר הוורדפרס שלנו. במידה והבקשות לטעינה של אתר הוורדפרס שלכם עוברות דרך שרת פיזי ואותו שרת נמצא במרחק פיזי גדול ממכם, התגובה שתקבלו חזרה מהשרת תהיה איטית יותר.

המטרה העיקרית של CDN היא להנגיש את התוכן הקיים בשרת של אתר הוורדפרס שלכם לשרתים אחרים הממוקמים במקומות שונים בעולם, כך הקבצים אשר קיימים באתר שלכם יגיעו אל הגולשים דרך השרת אשר ממוקם הכי קרוב אליהם, דבר אשר משפיע באופן משמעותי על קצב הטעינה של אתר הוורדפרס שלכם ( לטובה כמובן).  אנחנו ממליצים מאוד להשתמש בשירותי CDN, אי שימוש בשירותים הללו יפגע בביצועים של האתר שלכם.

אתם לא משתמשים בזיכרון מטמון

כאשר גולש מסוים מנסה להעלות דף כלשהו באינטרנט, הוא למעשה שולח בקשה לשרת בו מאוחסן אותו דף, משך הזמן שייקח לאותו דף לעלות הוא למעשה ביטוי של הזמן שלוקח לשרת בו מאוחסן הדף להגיב לכל הבקשות של הגולש לטעינה של הדף, של כותרות הקיימות בדף, של תמונות הקיימות בדף וכן הלאה.

על מנת לעבד את כל הבקשות הללו יש צורך בלא מעט זמן וכאן נכנס לתמונה זיכרון המטמון. מה שזיכרון מטמון עושה זה לשמור את הקבצים מהשרת כדי שבפעמים הבאות בהן משתמשים ישלחו בקשות לטעינה של דף מסוים הוא יטען בקצב מהיר יותר. במידה ואתם רוצים להפוך את אתר הוורדפרס שלכם למהיר יותר, אין ספק כי אתם צריכים להשתמש בתוספי מטמון אשר ישפרו את ביצועי האתר שלכם.

 

גרסה לא מעודכנת

אם אתם רוצים שאתר הוורדפרס שלכם יעלה בקצב מהיר, עליכם לדאוג לכך שכל אחד מן החלקים באתר שלכם יהיה מעודכן, גם גרסת הוורדפרס שקיימת באתר צריכה להיות מעודכנת. קיימות סיבות רבות לכך שעדכון גרסת וורדפרס של האתר שלכם הוא חשוב כל כך, הסיבות העיקריות לכך הן מהירות האתר והאבטחה של האתר.

כאשר אתם מעדכנים את הגרסה של אתר הוורדפרס שלכם אתם למעשה מגנים על האתר שלכם מפגיעות ואיומים אחרים שנמצאו בגרסאות הקודמות של וורדפרס, כמו כן בדרך כלל עדכון של גרסת וורדפרס מתקן גם באגים מסוימים אשר מאטים את האתר.

ישנם מקרים בהם בעלי אתרי וורדפרס נמענים מלעדכן את הגרסה של האתר שלהם מאחר והם מפחדים שאתר הוורדפרס שלהם ישתנה בצורה משמעותית ושחלקים מסוימים באתר ישברו כתוצאה מהעדכון.

בשל כך ישנה חשיבות רבה לביצוע גיבוי מלא לאתר שלכם לפני שאתם מעדכנים אותו גרסה, אותו דבר נכון גם כאשר אתם מעדכנים תוסף חדש או תבנית חדשה באתר.