בית WordPress איך בונים אתר וורדפרס בקלות וללא עלות?

איך בונים אתר וורדפרס בקלות וללא עלות?

בניית אתר וורדפרס בקלות וחינם!

במהלך השנים האחרונות השם וורדפרס נעשה פופולרי בכל רחבי העולם, כיום כמעט כל אדם העוסק בתעשיית האינטרנט ידע לומר לכם מה זה וורדפרס.
כאשר אנו מדברים על וורדפרס אנחנו למעשה מדברים על פלטפורמה המשמשת לבנייה של אתרים באמצעות קוד פתוח. במאמר זה תוכלו למצוא מידע רלוונטי בכל הנוגע ליתרונות של פלטפורמת וורדפרס, כמו כן תוכלו למצוא מידע למתחילים בנוגע לשימוש בפלטפורמה.

 

מהם היתרונות של פלטפורמת וורדפרס?

 

וורדפרס הפכה להיות פופולרית כל כך בכל רחבי העולם בשל היתרונות הרבים הכלולים בפלטפורמה.
כעת נציג בפניכם את היתרונות העיקריים של פלטפורמת וורדפרס:

 

אתם תלויים רק בעצמכם

אחד היתרונות הבולטים ביותר של פלטפורמת וורדפרס הוא שאתם לא תלויים בגורם חיצוני כזה או אחר, הדבר היחיד שעליכם לעשות הוא לרכוש חבילה של אחסון אתרים אשר נחשבת להוצאה זניחה לעומת ההכנסות אשר נובעות מאתר אינטרנט איכותי.

 

היתרון הטכני של וורדפרס

וורדפרס מעסיקה קהילת מפתחים עצומה בכל רחבי העולם אשר פועלים בכל יום לשיפור ולעדכון של קוד המערכת ולשיפור של חווית המשתמש בפלטפורמה, בנוסף על כך בכל יום מתווספים תוספים חדשים לספריית התוספים הייחודית של הפלטפורמה, את אותם תוספים אתם יכולים להתקין על גבי האתר שלכם ולהשתמש בהם כדי לתת מענה על כל פונקציה כזו או אחרת שברצונכם להוסיף לאתר שלכם.
חשוב לציין שאם לא קיים תוסף מסוים שאתם מחפשים בספריית התוספים של וורדפרס, תמיד תוכלו להגיש בקשה לפיתוח של תוסף כזה, ברוב המוחלט של המקרים אתם תקבלו תשובה חיובית.

 

 היתרון העיצובי של פלטפורמת וורדפרס 

וורדפרס כוללת בתוכה כמויות עצומות של תבניות עיצוב וערכות נושא לכל ייעוד כזה או אחר, חלק מן תבניות העיצוב וערכות הנושא הן ללא עלות, ניתן להוריד את תבניות העיצוב וערכות הנושא החינמיות דרך ספריית התבניות של הפלטפורמה, חלק מן התבניות הן תבניות מתקדמות יותר שעלותן אינה גבוהה, אותו תבניות הן בעלות עיצוב רספונסיבי ומודולרי המשולב עם בוני תוכן נוחים מאוד לשימוש ולהבנה. במידה ועברתם את שלב אפיון האתר שלכם ואתם כבר יודעים כיצד עתיד להיראות מבנה האתר ומהי המטרה שלו, אתם יכולים לחפש ערכת נושא מתאימה לאתר שלכם, להתקין אותה באתר שלכם ולהתחיל בבניית האתר ובעיצוב שלו.

במידה ואין בידכם את הידע הנדרש כדי לעצב אתר וורדפרס, אתם יכולים לשכור את שירותיו של בונה אתרים מקצועי אשר יעשה זאת עבורכם.

 

 וורדפרס 

הפלטפורמה המושלמת לבוני אתרים פלטפורמת וורדפרס נחשבת לפלטפורמה מוצלחת מאוד בקרב מנועי החיפוש השונים. עורכי התוכן הקיימים בפלטפורמה הם נוחים מאוד וניתן להשתמש בהם דרך כל מחשב ודרך כל מכשיר סלולרי. עורך התוכן של הפלטפורמה מכיל בתוכו אפשרויות רבות ומגוונות לצורך קידום אורגני של אתרים, חלק מן האפשרויות הללו הן: קידום של כותרות, קידום של כתובת העמוד, קידום של תיאור האתר ועוד אפשרויות רבות. ניתן לומר כי פלטפורמת וורדפרס היא הפלטפורמה הנוחה ביותר לקידום אורגני של אתרים.

בנוסף לכך, וורדפרס ידועה במערכת ניהול האתרים המוצלחת שלה אשר נחשבת לבטוחה   ומתקדמת ביותר, מערכת הניהול של וורדפרס ממשיכה להשתדרג ללא הרף והיא תמיד מותאמת לעדכונים   הרלוונטיים ביותר בתעשיית האינטרנט. באמצעות שימוש בוורדפרס אתם יכולים לבנות כל אתר שברצונכם   לבנות, לא משנה אם מדובר באתר תוכן או שמא מדובר בחנות וירטואלית.

כל היתרונות הללו ועוד יתרונות רבים שלא ציינו בפניכם הופכים את פלטפורמת וורדפרס לאחת הפלטפורמות המצליחות ביותר בעולם לבניית אתרים. כל אתר שתבנו באמצעות פלטפורמה זו ילווה אתכם לאורך כל החיים, אתם תמיד תוכלו לעדכן את האתר ולשדרג אותו מכל בחינה מבלי לפגוע בקידום של האתר וללא שינוי של בסיס האתר.

 

פלטפורמת וורדפרס במספרים

נכון להיום, כמעט שליש מכל האתרים בעולם הם אתרים אשר נבנו באמצעות פלטפורמת וורדפרס. יותר מ-75% מהאתרים בעולם המחזיקים במערכת ניהול הם אתרי וורדפרס.
כמות אתרי הוורדפרס אשר קיימים כיום היא כמעט 20 מיליון.

 

וורדפרס – עשה זאת בכוחות עצמך

אחרי שסיפרנו לכם על היתרונות הרבים של פלטפורמת וורדפרס, כעת אנו נסביר לכם כיצד להתחיל להשתמש בפלטפורמה כדי שתוכלו להקים בכוחות עצמכם את האתר שאתם חולמים עליו.
בחלק זה של המאמר תוכלו למצוא מידע בסיסי אשר מותאם למשתמשים מתחילים בפלטפורמה שברצונם להכיר את החלקים העיקריים של הפלטפורמה.
אנו ממליצים לכם להמשיך וללמוד על וורדפרס גם אחרי שתסיימו לקרוא את מאמר זה, תרגול הוא הדרך הטובה ביותר להפוך למקצוענים בכל הנוגע לוורדפרס.

 

התקנת מערכת וורדפרס על השרת שלכם

אם המערכת של וורדפרס עדיין לא מותקנת על השרת שלכם, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להתקין אותה, אתם יכולים לעשות זאת בשתי דרכים שונות:

הדרך הראשונה הינה דרך ידנית, עליכם להוריד את מערכת וורדפרס דרך wordpress.org ולהתקינה על השרת שלכם.

דרך נוספת להתקין את המערכת על גבי השרת שלכם היא על ידי התקנה באמצעות תוסף התקנות אוטומטיות הקיים בשרת שלכם, מרבית חברות אחסון האתרים מציעות את האפשרות להתקין את מערכת וורדפרס באופן אוטומטי דרך הפאנל של השרת שלכם.

אחרי שתסיימו להתקין את המערכת אתם תוכלו להיכנס אליה על ידי שימוש בפרטים איתם נרשמתם למערכת. כדי לגשת אל מסך הכניסה של המערכת עליכם לגלוש את הכתובת הבאה: www.yourdomain.com/wp-admin.
מהרגע בו אתם מתחילים להשתמש במערכת אנו ממליצים לכם להתרגל לעבוד עם חלון נוסף פתוח, בחלון זה יופיע האתר שלכם כך שתוכלו לבחון כל שינוי כזה או אחר שתבצעו באתר שלכם.

 

לוח הבקרה של וורדפרס

ברגע שתקלידו את פרטי ההתחברות ותכנסו אל מערכת וורדפרס, החלון הראשון שיפתח בפניכם הוא לוח הבקרה המרכזי של הפלטפורמה.
הפלטפורמה של וורדפרס בנויה בצורה הבאה: בצידו הימני של המסך ( כאשר השפה היא עברית) תמיד תמצאו את כל האפשרויות הקיימות במערכת, בצידו השמאלי של המסך אתם תראו את ההגדרות השונות של האפשרות בה בחרתם. בחלקו העליון של המסך קיים סרגל המכיל קיצורי דרך שונים.
לחיצה על הלשונית של לוח הבקרה תפתח בפניכם שתי תתי לשוניות נוספות, הראשונה (ראשי) תוביל אתכם אל לוח הבקרה הראשי, לחיצה על תת הלשונית השנייה ( שדרוגים) תוביל אתכם אל אזור השדרוגים של המערכת, באזור זה תוכלו למצוא רשימה הכוללת בתוכה את כל הנושאים אשר דורשים שדרוג במערכת, תוספים שונים, תבניות שונות ועוד.

● תת לשונית – ראשי – לחיצה על לשונית זו תפתח בפניכם את לוח הבקרה הראשי של המערכת, עמוד זה כולל בתוכו נתונים על תוכנו של האתר שלכם ועל פעילויות שונות במערכת.
● תת לשונית – שדרוגים – לחיצה על לשונית זו תפתח בפניכם את עמוד השדרוגים של המערכת, בעמוד זה תוכלו למצוא רשימה של עדכונים ושל אפשרויות עדכון במערכת. אם קיימים שדרוגים מסוימים שאתם צריכים לבצע באתר שלכם, מספר השדרוגים שאתם צריכים לבצע יופיע בתוך עיגול אדום לצד שמה של הלשונית.

 

הפוסטים של וורדפרס

לחיצה על הלשונית הראשית של פוסטים תפתח בפניכם 4 תתי לשוניות שונות:

● כל הפוסטים – לחיצה על תת לשונית זו תפתח בפניכם רשימה הכוללת בתוכה את כל הפוסטים והפרסומים שיצרתם ואופציות עריכה שונות לפוסט בו תרצו לבצע שינויים.
● פוסט חדש – לחיצה על תת לשונית זו תפתח בפניכם עמוד בו תוכלו לערוך את הפוסט החדש שלכם.
● קטגוריות – לחיצה על תת לשונית זו תוביל אתכם לעמוד המכיל בתוכו את כל הקטגוריות שיצרתם עד כה, בעמוד זה תוכלו גם להוסיף קטגוריות חדשות.
● תגיות – לחיצה על תת לשונית זו תוביל אתכם לעמוד המכיל בתוכו את כל התגיות שיצרתם עד כה, בעמוד זה תוכלו גם להוסיף תגיות חדשות.

 

לשונית העמודים של וורדפרס

לחיצה על הלשונית הראשית של עמודים תפתח בפניכם 2 תתי לשוניות שונות:
● כל העמודים – לחיצה על תת לשונית זו תפתח בפניכם רשימה הכוללת את כל העמודים הקיימים באתר שלכם ואופציות עריכה שונות לעמוד בו תרצו לבצע שינויים.
● עמוד חדש – לחיצה על תת לשונית זו תפתח בפניכם עמוד בו תוכלו לערוך את העמוד החדש שלכם.

 

לשונית המדיה של וורדפרס

לחיצה על הלשונית הראשית של מדיה תפתח בפניכם 2 תתי לשוניות שונות:

● ספריה – לחיצה על תת לשונית זו תפתח בפניכם את ספריית המדיה של וורדפרס בה תוכלו לצפות בכל קבצי המדיה השונים בהם נעשה שימוש באתר שלכם.
● קובץ חדש – לחיצה על תת לשונית זו תפתח בפניכם את האפשרות להעלות קובץ מדיה חדש מן המחשב שלכם.
לשונית התגובות של וורדפרס

לחיצה על לשונית התגובות של וורדפרס תפתח בפניכם רשימה של כל התגובות שקיבלתם לפוסטים באתר שלכם ואופציות שונות לטפל בהן.

 

לשונית העיצוב של וורדפרס

לחיצה על לשונית העיצוב של וורדפרס תפתח בפניכם 5 תתי לשוניות שונות:

● תבניות – לחיצה על תת לשונית זו תפתח בפניכם את רשימת התבניות של וורדפרס, כמו כן בעמוד זה תוכלו להעלות תבנית חדשה ולהפעיל אותו.
● התאמה אישית – לחיצה על תת לשונית זו תפתח בפניכם את אשף ההתאמה האישית בו תוכלו לבצע שינויים רבים בהתאם לתבנית העיצוב בה בחרתם.
● ווידג'טים – בעמוד זה תוכלו לנהל את הווידג'טים השונים באתר שלכם, תוכלו להוסיף ולהסיר ווידג'טים מהאתר שלכם.
● תפריטים – בעמוד זה תוכלו לנהל את התפריטים השונים אשר קיימים באתר שלכם, כמו כן תוכלו להוסיף פריטים שונים לתפריטים הקיימים באתר שלכם.
● ערוך – בעמוד זה תוכלו לבצע עריכות קוד לקבצים הקיימים באתר – אנו ממליצים לכם לא לבצע את שינויי הקוד בלשונית זו אלא לעשות זאת דרך הקבצים עצמם הקיימים על השרת.

 

לשונית התוספים של וורדפרס

לחיצה על לשונית התוספים של וורדפרס תפתח בפניכם 2 תתי לשוניות חדשות:

● תוספים מותקנים – לחיצה על תת לשונית זו תפתח בפניכם רשימה של כל התוספים הקיימים באתר שלכם, כמו כן בעמוד זה תוכלו למצוא אפשרויות עדכון שונות לתוספים ותוכלו לכבות ולהדליק את התוספים השונים.
● תוסף חדש – בעמוד זה תוכלו להעלות תוסף חדש לאתר שלכם דרך ספריית התוספים של וורדפרס או דרך המחשב הפרטי שלכם.

 

לשונית המשתמשים של וורדפרס

לחיצה על לשונית המשתמשים של וורדפרס תפתח בפניכם 3 תתי לשוניות חדשות:

● כל המשתמשים – לחיצה על תת לשונית זו תפתח בפניכם רשימה של כלל המשתמשים באתר ואפשרויות שונות של עריכה לכל משתמש.
● משתמש חדש – בעמוד זה תוכלו להוסיף משתמש חדש לאתר שלכם.
● פרופיל אישי – בעמוד זה תוכלו לצפות בפרופיל האישי של המשתמש שלכם ולבצע בו עריכות שונות.