בית WordPress האם עדיף להקים אתר במערכת וורדפרס או במערכת wix?

האם עדיף להקים אתר במערכת וורדפרס או במערכת wix?

האם עדיף להקים אתר במערכת וורדפרס או וויקס?

האם עדיף להקים אתר במערכת וורדפרס או במערכת wix?

 

אנשים רבים אשר ניצבים בפני הקמת אתר לבית העסק שלהם מוצאים את עצמם מתלבטים איזה פלטפורמה היא עדיפה יותר, האם פלטפורמת וויקס היא עדיפה או שמא פלטפורמת וורדפרס?
חשוב לציין כי כל בית עסק הוא בעל צרכים שונים, בשל כך לא ניתן להחליט באופן חד משמעי איזה פלטפורמה טובה יותר.
במאמר זה תוכלו למצוא מידע רלוונטי על שתי הפלטפורמות במגוון נושאים חשובים, לאחר שתקראו את מאמר זה תוכלו להחליט בצורה טובה יותר איזה פלטפורמה מתאימה יותר לבניית האתר שלכם.

 

ניהול של אחסון האתר

 

הנושא של אחסון אתרים הוא נושא משמעותי מאוד בכל אתר כזה או אחר – אחסון לא איכותי של אתר יהפוך את האתר עצמו לאיטי, לא יציב וכל חווית המשתמש באתר תהיה לא טובה.
כאשר אתם מתלבטים בין פלטפורמת וויקס לפלטפורמת וורדפרס, עליכם להבין מהם ההבדלים הקיימים מבחינת אחסון האתר. כל האתרים של פלטפורמת וויקס מאוחסנים בוויקס עצמה.
הכוונה היא שוויקס הינה מערכת סגורה ולא ניתן לבחור בשירות אחר של אחסון. חלק מן האנשים, אשר אינם רוצים להתעסק עם הגדרות האתר ורוצים להקים את האתר כמה שיותר מהר ימצאו את שיטה זו מתאימה עבורם. מן הצד השני, פלטפורמת וורדפרס הינה פלטפורמה אשר מבוססת על קוד פתוח, בשל כך ניתן להתקין אותה על כל שרת שרק נבחר – הדבר היחיד שאתם צריכים זה שהשרת יהיה בעל תשתית אשר תומכת בוורדפרס, דבר אשר קיים במרבית השרתים כיום. נכון להיום ניתן למצוא שירותים רבים אשר מציעים אחסון המותאם במיוחד לשרתים של וורדפרס. השירותים הללו הופכים את תהליך ההתקנה לפשוט ביותר באמצעות לחיצת כפתור.

 

אבטחת המידע של הפלטפורמה

 

נקודה נוספת וחשובה מאוד אליה יש להתייחס כאשר אנו מתלבטים בין שתי הפלטפורמות היא: אבטחת המידע של הפלטפורמה. בשל הפופולריות הרבה של אתרי וורדפרס, לא מעט האקרים מנסים לפגוע בפלטפורמה, להשתלט על אתרים הנמצאים תחת הפלטפורמה ולגנוב מהם מידע חשוב כמו: פרטים של לקוחות שנרשמו לאתר וכן הלאה. מנהל האתר הוא זה אשר אחראי באופן שוטף על התקנת טלאי אבטחת מידע, על עדכון של תוספים חשובים לאתר, על הסרה של תוספים אשר לא נמצאים בשימוש ועוד. קיימים שירותי אחסון מסוימים אשר מעניקים תשתית המבצעת התקנות בצורה אוטומטית, אם אתם מעוניינים באוטומציה תוכלו למצוא לא מעט שירותים של אחסון אשר יספקו לכם פתרון יעיל שיחסוך לכם זמן יקר. פלטפורמת וויקס נחשבת לפלטפורמה בטוחה, הדיווחים על אתרי וויקס שנפרצו הם מעטים. טלאי אבטחת המידע מותקנים בצורה אוטומטית ואין צורך בהתערבות של בעל האתר. כפי שכבר ציינו, וויקס הינה מערכת סגורה כך שהיא פחות חשופה לפריצות ופגיעות.

 

ניידות של האתר

 

כפי שכבר ציינו בהתחלה, וורדפרס הינה מערכת קוד פתוחה אשר ניתן להתקין אותה על כל סוג אחסון וגם ניתן להעביר אותה משירות אחסון אתרים אחד לשירות אחסון אתרים אחר. נקודה זו תורמת לתחרות בריאה בין השירותים השונים של אחסון אתרים, הלא הם הלב של תשתית האתר. כל ספקי האחסון יודעים כי במספר לחיצות פשוטות כל מנהלי האתרים אשר מבוססים על פלטפורמת וורדפרס יכולים להעביר את האתר שלהם לשירות אחר של אחסון אתרים, בשל כך כל ספי אחסון האתרים משתדלים לשמור על שירות ברמה גבוהה, על זמינות גבוהה של האחסון וכן הלאה. לעומת זאת, בפלטפורמת וויקס אין אפשרות להעביר את האתר למקום אחר. לא ניתן גם לייצא את האתר לבסיס נתונים כאשר בוחרים בפלטפורמת וויקס. ניתן לומר כי מהרגע שבחרתם בפלטפורמת וויקס לניהול האתר שלכם, אין דרך חזרה. במידה ותרצו להעביר את האתר שלכם בעתיד לפלטפורמה אחרת, אתם תצטרכו לעבוד קשה מאוד ולהקים את כל האתר מהתחלה.

 

פעולות SEO שוטפות

 

כאשר אנו מדברים על פעולות בסיסיות של SEO – וויקס עושה את העבודה.
על ידי שימוש בפלטפורמת וויקס אנו יכולים לבצע עדכון לטייטלים ודיסקריפשנים של העמודים השונים באתר, אנו יכולים לבצע בקלות חיבור של האתר לקונסול של גוגל, אנו יכולים להגיש בצורה אוטומטית מפה של האתר למנועי החיפוש השונים, אנו יכולים לבצע הפניות 301 על ידי שימוש במערכת נוחה וקלה לתפעול ועוד.
לעומת זאת, כאשר אנו מדברים על פעולות מורכבות יותר אשר יש לבצע אותן לצורך אופטימיזציה שוטפת, פלטפורמת וורדפרס ללא ספק נוחה יותר וקלה יותר לשימוש. לצורך הדוגמא, תוסף יוסט אשר קיים בפלטפורמת וורדפרס נותן לכם את האפשרות לבצע מספר פעולות כמו למשל: להגיש מספר מפות של האתר במקביל, להחליט איזה עמודים אנו רוצים לסרוק ואיזה עמודים לא ועוד. חשוב לציין כי פלטפורמת וורדפרס היא פלטפורמה נוחה יותר לשימוש כאשר אנו מדברים על אתר בעל עמודים רבים אשר צריכים לעבור אופטימיזציה.
פלטפורמת וורדפרס היא נוחה יותר במקרים מן הסוג הזה מכיוון שאופן ההגעה אל עריכת העמודים הוא פשוט וקל מאוד. ניתן להגיע אל העמודים השונים על ידי גלישה רגילה באינטרנט ולאחר מכן לערוך אותם על ידי לחיצות כפתור פשוטות. כאשר מדובר על פלטפורמת וויקס, הנושא הוא מסובך יותר. אופן ההגעה אל עריכת העמודים בפלטפורמת וויקס הוא לא תמיד קל, כאשר אנו רוצים לערוך עמוד מסוים, אנחנו יכולים להגיע אליו אך ורק דרך ממשק הניהול של הפלטפורמה. ממשק הניהול של פלטפורמת וויקס נחשב לאיטי ובעל כמות לא קטנה של באגים ביחס לממשק הניהול של וורדפרס.
ניתן לומר כי פעולות אופטימיזציה אשר מתבצעות בפלטפורמת וורדפרס יקחו פי 2.5 מהזמן אם נבצע אותן בפלטפורמת וויקס. מדובר על כמות משמעותית מאוד של זמן אשר ניתן לנצל אותה לביצוע פעולות נוספות.

 

התאמה לטלפונים ניידים

 

גם את האתרים של פלטפורמת וויקס וגם את האתרים של פלטפורמת וורדפרס ניתן להתאים לטלפונים ניידים.
בפלטפורמת וויקס ברירת המחדל היא התאמה של האתר לטלפונים ניידים אך ללא רספונסיביות, הכוונה היא שפלטפורמת וויקס תייצר עבורכם גרסה אחרת של האתר שלכם לטלפונים ניידים.
מן הצד השני, כאשר מדברים על פלטפורמת וורדפרס, ניתן להתאים את האתר לטלפונים ניידים באמצעות שימוש בתבניות שונות. ניתן לומר כי מרבית התבניות הקיימות בפלטפורמת וורדפרס מאפשרות עיצובים רספונסיביים אשר יהפכו את האתר לקריא ונגיש גם באמצעות הטלפון הנייד.

 

תמיכה של הפלטפורמה

 

פלטפורמת וויקס מעניקה תמיכה טלפונית לאורך כל שעות היום בשפה האנגלית, כמו כן ניתן לבצע גם קריאות שירות אשר באמצעותן שולחים פנייה אל המוקד על מנת לקבל שיחת תמיכה בעתיד. מרבית שיחות הטלפון עם התמיכה של פלטפורמת וויקס נגמרות כאשר איש התמיכה ממליץ לבצע איפוס למחשב או שהוא נותן עצות אחרות שברוב המוחלט של המקרים אינן עוזרות כלל. במידה ותבחרו בפלטפורמת וורדפרס, תהיה לכם את האפשרות לקבל תמיכה משירותי האחסון בהם אתם משתמשים, התמיכה תהיה רק בקשר לתפעול האחסון וזמינות האחסון. בכל נושא אשר קשור לתקלות שונות באתר יהיה עליכם להתייעץ עם המתכנת איתו אתם עובדים ( במידה ויש אחד כזה) או עם בונה האתר או עם המקדם של האתר.

 

אחריות על האתר

 

פלטפורמת וויקס אחראית לכך שהאתר שלכם יפעל בצורה שוטפת וחלקה, זאת מאחר ומדובר במערכת סגורה. לעומת זאת, כאשר אנו בוחרים להשתמש בפלטפורמת וורדפרס, אנחנו אחראים על עצמנו ואף אחד אחר לא לוקח אחריות על התנהלות האתר שלנו. בעלי אתרים אשר עובדים עם חברות אחסון טובות, עם שירותים איכותיים ועם מערכי גיבוי מסודרים – יכולים לבצע שחזור לאתר שלהם מהגרסה האחרונה של גיבוי האתר.

 

אפשרויות עיצוב

 

על ידי שימוש בפלטפורמת וויקס ניתן לערוך עיצובים מדהימים לאתר ללא כל עזרה של איש מקצוע. פלטפורמת וויקס כוללת בתוכה תוספים רבים אשר מקלים מאוד על תהליך עיצוב האתר. בפלטפורמת וורדפרס ניתן למצוא תוספי עיצוב איכותיים גם כן, אחד מן התוספים הללו נקרא "אלמנטור". תוסף האלמנטור מעניק למשתמש אופציות עיצוב רבות ומגוונות בדומה לפלטפורמת וויקס.