בית ביצועים ומהירות אתר כל הדרכים לשיפור מהירות האתר שלך!
שיפור מהירות האתר שלך

איך משפרים את מהירות האתר?

 

אין ספק כי פלטפורמת וורדפרס היא פלטפורמה מדהימה, לא סתם היא הפכה להיות מערכת ניהול התוכן הנפוצה ביותר בכל רחבי העולם.  מערכת וורדפרס כוללת בתוכה מגוון רחב של אלמנטים ואפשרויות שונות לעיצוב האתר, מאחר וניתן להקים באמצעות המערכת אתרים עשירים בתוכן ותוספים שונים, ישנם מקרים בהם קצב הטעינה של עמודי האתר הוא איטי בשל העומס הרב אשר קיים על עמודי האתר.  במידה ולא תדעו להשתמש באמצעים הנכונים, יכול לקרות מצב בו האתר שלכם יהיה איטי במיוחד, מעבר לפגיעה בחווית הגלישה של הגולשים באתר, הדירוג שלכם במנועי החיפוש השונים ירד וכתוצאה מכך אתם עשויים לאבד לקוחות חשובים וגולשים באתר שלכם.
במאמר זה תוכלו למצוא טיפים שיעזרו לכם לשפר את מהירות אתר הוורדפרס שלכם.

 

למה חשוב שהאתר שלכם יהיה מהיר?

 

בעולם מהיר וחסר סבלנות כמו שלנו, יש לנו רק מספר שניות בודדות למשוך את תשומת ליבו של גולש ולנסות לגרום לו להמשיך לגלוש באתר כאשר הוא נכנס לאתר שלנו בפעם הראשונה.
במידה ואתם מנהלים אתר אינטרנט מסוים, אתם ודאי יודעים אתם עד כמה חשוב למתג אותו בצורה נכונה, לעצב אותו בצורה נכונה ,להעניק לגולשים חווית משתמש טובה ככל הניתן, כל הדברים הללו נועדו למשוך את הגולשים לאתר ולהוביל אותם להישאר בו כמה שיותר זמן.
במידה ועמודי אתר האינטרנט שלכם נטענים במהירות נמוכה מאוד, רוב הסיכויים שתאבדו את הגולשים שלכם עוד לפני שקיבלתם את הצ'אנס לנסות לגרום להם להישאר באתר.
מחקרים שונים שנערכו ברחבי העולם מצאו כי פרק הזמן שהגולש מוכן לחכות לפני שאתר מסוים עולה הוא קצר מאוד, במיוחד במקרים בהם הגולש הגיע לאתר דרך קישור מאתר אינטרנט אחר בו הוא ביקר.
יתרה מכך, האלגוריתם של מנוע החיפוש גוגל מכליל את המהירות של אתר האינטרנט שלכם  בחישוב הדירוג שלו. כלומר, המהירות של האתר שלכם משפיעה באופן ישיר על הקידום של במנועי החיפוש השונים, במידה והאתר שלכם איטי, לא רק שתאבדו גולשים עקב חוסר סבלנות, אתם גם תאבדו גולשים חדשים מאחר והדירוג שלכם במנועי החיפוש הוא נמוך. אספנו עבורכם טיפים יעילים במיוחד יעזרו לכם לשפר את מהירות אתר הוורדפרס שלכם בקלות.

 

השקיעו בספק האחסון שלכם

 

אנשים רבים נוטים לחשוב כי אם הם מצאו שרת אחסון במחיר נמוך אז מדובר בעסקת מציאה, עליכם להבין כי אמנם אתם לא משלמים מחיר יקר על שרת האחסון, אך הביצועים של האתר יהיו בהתאם:
יש סיכויים גבוהים שמהירות האתר שלכם תהיה איטית,  במקרים בהם קיים עומס של גולשים על האתר הוא יכול ליפול ולחזור, חווית המשתמש של הגולשים באתר לא תהיה אידיאלית, אתר האינטרנט שלכם יהיה בעל דירוג נמוך במנועי החיפוש השונים ועוד. כל אחת מן הנקודות הללו שווה כסף.
אם אתם מעוניינים לבנות אתר וורדפרס מושקע אשר כולל בתוכו אלמנטים מתקדמים ומיוחדים, עליכם לזכור כי שימוש בכל אחד מן האלמנטים השונים הללו מוביל לצריכה גבוהה של משאבים ולתעבורה גבוהה של נתונים, אין ספק כי בחירת חברת אחסון רק מאחר והיא מציעה מחירים נמוכים לשירותים שלה תוביל אתכם לכישלון בסופו של דבר. אנחנו ממליצים לכם להשקיע בספק האחסון שלכם ולא להתפשר על נושא זה. מהניסיון האישי שלנו, בחירה ספק אחסון זול לא תוביל אתכם לתוצאות טובות.

 

הקטינו את הגודל של התמונות באתר

 

בראש ובראשונה אנו ממליצים לכם לבדוק כי התמונות הקיימות באתר שלכם הן באותו גודל שהן מוצגות באתר, הכוונה היא שאם הגולשים שלכם רואים תמונה שגודלה הוא 250 על 250, אין שום סיבה הגיונית להעלות את אותה תמונה בגודל של 700 על 700 פיקסלים.
כמו כן, יש לכם את האפשרות לעשות שימוש בתוסף imagify, תוסף זה מאפשר לכם להקטין תמונות.
על ידי לחיצה אחת בלבד התוסף יבצע אופטימיזציה לתמונות אשר קיימות באתר שלכם.
בזכות השימוש בתוסף אתם תוכלו לקבל תמונה במשקל נמוך יותר, בלי לאבד מהאיכות של התמונה.
יתרה מכך, על ידי לחיצה אחת תוכלו לדחוס את כלל התמונות והמסמכים הקודמים שלכם, ניתן גם לשנות את גודלם של התמונות באתר בצורה אוטומטית על ידי שימוש בתוסף.
בנוסף על כך התוסף יודע לייצר תמונות לפלאפון בפורמט שנקרא WEBP, פורמט זה עוזר לחסוך מקום נוסף מהתמונות הקיימות באתר.

 

בחרו תוסף מטמון איכותי

 

אין ספק כי התוספים של וורדפרס יכולים לשמש אותנו למגוון רחב מאוד של צרכים.
אחד מתוספי המטמון הטובים ביותר בוורדפרס לדעתנו האישית הוא WP Rocket, התוסף אינו חינמי אך הוא אחד מן התוספים הטובים ביותר כשזה נוגע לזכרון מטמון.
אתם יכולים למצוא עוד תוספים אחרים שנוגעים לזכרון מטמון, אך אנו ממליצים לכם לא להשתמש בתוסף אחר אלא אם כן אתם ברמה מתקדמת כבר, התוסף WP Rocket כולל בתוכו את כל מה שאתם צריכים, יש אפשרות להשתמש בתוסף ברמה בסיסית אשר מתאימה למתחילים או ברמה מתקדמת יותר.

 

עמוד בית מהיר יותר

 

ישנן מספר פעולות קלות לביצוע אותן תוכלו לבצע על מנת להפוך את הטעינה של עמוד הבית באתר שלכם למהירה יותר, עמוד הבית של האתר הוא אחד העמודים החשובים ביותר אם לא החשוב ביותר, זאת מאחר ומרבית הגולשים מגיעים לעמוד זה בפעם הראשונה שהם נכנסים לאתר.
כדי לשפר את מהירות הטעינה של דף הבית שלכם בצעו את הפעולות הבאות:

  • העדיפו להציג תקצירים של פוסטים בעמוד הבית ולא את כל הפוסט במלואו.
  • הקטינו את מספר הפוסטים שקיימים בעמוד הבית שלכם, ההמלצה שלנו היא בין
    4 פוסטים ל-6 פוסטים.
  • הסירו מעמוד הבית כל תוסף שאינו נמצא בשימוש.
  • הסירו מעמוד הבית תוספים של שיתוף בהם אין צורך, השאירו את תוספים אלו בתוך הפוסטים עצמם.
  • השתדלו לא להעמיס על עמוד הבית שלכם מבחינת תוספים ואלמנטים עיצוביים מוגזמים , לגולשים שלכם חשוב יותר שיהיה תוכן איכותי באתר.

 

אופטימיזציה למסד הנתונים שלכם

 

מערכת וורדפרס שומרת באופן אוטומטי כל דבר שמתבצע בה, גרסאות שונות של פוסטים, תגובות שבחרתם לא לאשר, Trackbacks וכן הלאה. שמירה אוטומטית של כל הנתונים מובילה בסופו של דבר למצב של עומס על מסד הנתונים, דבר אשר מוביל להאטה של האתר עצמו.
אנחנו ממליצים לכם לנקות את מסד הנתונים ממידע לא חיוני, כך תוכלו להקטין את הגודל של מסד הנתונים ותשפרו באופן משמעותי את הביצועים שלו.
כדי להקל על עצמכם תוכלו להשתמש בתוסף שנקרא WP-Optimize, תוסף זה מנקה את כל המידע המיותר שאינו נמצא בשימוש ממסד הנתונים ובכך הוא שומר עליו נקי ממידע מיותר ובמצב אופטימלי. אנו ממליצים לכם לנסות להשתמש בתוסף זה, אך זכרו לערוך גיבוי למסד הנתונים לפני שאתם מבצעים כל פעולה כזו או אחרת על התוסף.

 

העבירו מקום את תיקיית התמונות

 

מערכת וורדפרס מאחסנת בצורה אוטומטית את כלל התמונות והקבצים שעולים לאתר בתיקייה שנקראת wp-content/uploads. ההמלצה שלנו אליכם בנקודה זו היא להעביר את התיקייה לסאב דומיין ולא להשאיר אותה בתיקייה הראשית של וורדפרס.
כאשר תמונות נקראות דרך דומיין אחר ולא דרך הדומיין הראשי של האתר שלכם, המהירות של טעינת האתר שלכם תשתפר באופן משמעותי.