בית WordPress כל הסיבות מדוע לא מומלץ לרכוש אחסון אתרים בזול

כל הסיבות מדוע לא מומלץ לרכוש אחסון אתרים בזול

אחסון אתרים

למה לא כדאי לרכוש אחסון אתרים בזול

 

כמות חברות אחסון האתרים המוכרות והפופולריות אשר קיימות כיום היא גדולה ובשל כך קיים קושי רב להחליט עם איזה חברה אנו רוצים לעבוד ולאחסן אצלה את האתר הקיים ברשותנו. כאשר תפנו אל חברת אחסון זולה, היא בדרך כלל לא תציין בפניכם לפרטי פרטים מה כוללת בדיוק חבילת האחסון שלה וכנראה שהיא תנסה להסתיר מכם מידע לגבי האופן בו פועלת המערכת שלהם ולגבי הדברים הכלולים בחבילה הזולה עליה אתם משלמים.

במידה ותבחרו לקרוא את האותיות הקטנות ואת המדיניות המלאה של חבילות האחסון הזולות, אתם תופתעו לגלות כי בחלק גדול מן החבילות הללו הדברים שרשום שתקבלו עם החבילה אינם מיוחדים וקיימים בכל חבילת אחסון.

 

מהי הסיבה שאחסון אתרים זול קיים?

 

למרות שחבילות האחסון הזולות אינן משתלמות לקהל הלקוחות של חברות אחסון האתרים, עדיין קיימות חברות אחסון שמוכרות חבילות אחסון זולות במיוחד. הן עושות זאת עקב 2 סיבות:

הסיבה הבולטת ביותר למכירה של חבילות אחסון זולות היא שהלקוחות אינם מבינים בכל הנושא של אחסון אתרים. ניתן למצוא סוגים שונים של פתרונות אחסון וכל אחד מן הפתרונות הללו הוא בעל מחיר ממוצע שונה. ישנן חברות אחסון רבות אשר מציעות לאחסן את האתר באחסון שיתופי במחירים זולים במיוחד. כאשר אתם בוחרים בשירות של  אחסון שיתופי, אתם למעשה מקבלים חלק מן מהשאבים של השרת שעליו שילמתם את כספכם, אולם השרת בו האתר שלכם מאוחסן הוא אינו שרת פרטי וכל אדם שרכש משאבים של השרת מתחלק איתכם בו – הכוונה היא שכמות גדולה של אנשים מאחסנים את אתרי האינטרנט שלהם יחד עם אתר האינטרנט שלכם על אותו השרת, דבר ששם את האתר שלכם בסכנה. בשונה מאחסון שיתופי, במידה ותבחרו באחסון ענן אתם תקבלו שרת פרטי שאינו משותף עם אנשים נוספים, כמו כן תוכלו להגדיל את המשאבים שלכם בכל רגע שרק תרצו על ידי לחיצה על העכבר. אנשים שאינם מבינים בנושא יעדיפו לרכוש את החבילה הזולה ביותר על מנת להוציא כמה שפחות כסף, אך הם אינם יודעים כי באמצעות הוספה של מספר דולרים הם יכולים לאחסן את האתר שלהם בשרת ענן פרטי שהוא איכותי הרבה יותר משרת אחסון שיתופי.

סיבה נוספת לכך היא שחברות אחסון האתרים רוצות להרוויח מקהל הלקוחות שלהן גם על אפסיילים ועמלות שלא שמים לב אליהן. לצורך הדוגמא, קיימות חברות אחסון רבות אשר מציעות מחירים זולים לחבילות האחסון שלהן, אך כל פעולה אחרת או כל שירות נוסף בו יהיה לכם צורך במהלך אחסון האתר שלכם יהיה בתשלום מסוים. כך למשל אם תרצו להעביר את אתר האינטרנט שלכם לאחסון אחר, תרצו לגבות את האתר שלכם או כל דבר אחר, אתם תדרשו לשלם על כך כסף.

ישנן חברות אחסון בהן תצטרכו לשלם על שירותים ודברים מסוימים , זאת לעומת חברות אחרות בהן הייתם מקבלים בחינם את אותם שירותים ודברים כחלק מחבילת האחסון שלהן. אלו אשר בוחרים לרכוש חבילת אחסון זולה לאתר האינטרנט שלהם ברוב המקרים חושבים על הכסף שהם יחסכו כל חודש ובשל כך הם עשויים לוותר על נושאים מאוד חשובים באחסון של האתר.

 

אחסון אתרים זול – כיצד הוא פוגע באתר שלי?

 

כל אדם אשר בוחר לאחסן את אתר האינטרנט שלו באחסון אתרים זול צריך לדעת כי הוא פוגע באופן ישיר באתר האינטרנט שלו. רמת האבטחה של האתר, המהירות של האתר, הגיבוי של האתר ושל השרת, שירות הלקוחות ועוד נושאים נוספים משתנים בין חברה לחברה ובין חבילת אחסון אחת לאחרת. חשוב לדעת כיצד אחסון אתרים זול משפיע על האתר שלכם:

רמת ביצועים נמוכה – קיימות מספר פעולות ומספר דרכים אשר באמצעותן ניתן לשפר את הביצועים של אתר האינטרנט דרך האתר עצמו, אך למרות זאת קיימות מספר נקודות שאתם לא יכולים לשלוט עליהן והן תלויות אך ורק באחסון האתרים בו בחרתם. מהו סוג האחסון של האתר? ( שרת ענן או שרת שיתופי), האם כמות הזיכרון בשרת היא מספיקה? האם נעשה שימוש ב-CDN בשרת? היכן ממוקם שרת החברה? מה סוג האבטחה אשר כלולה בחבילת האחסון ומה הרמה שלה? כל השאלות הללו ועוד שאלות נוספות הן שאלות שאתם חייבים לשאול לפני שאתם בוחרים חברת אחסון מסוימת.

במרבית המקרים בהם חבילת האחסון היא זולה במיוחד שרת האחסון יהיה שרת אחסון שיתופי.

כאשר אנו מדברים על אחסון שיתופי אנחנו למעשה מדברים על שרת שלם אשר שמתחלק ביניכם לבין בעלי אתרים נוספים אשר מאחסנים את אתר האינטרנט שלהם על השרת, בשל כך כמות המשאבים בשרת היא מוגבלת וכתוצאה מכך אתר האינטרנט שלכם יהפוך להיות איטי, דבר שלא ישתנה גם אם תעשו אלפי אופטימיזציות לאתר שלכם. רמה נמוכה של חווית משתמש, קידום אורגני שנפגע ועוד הם רק חלק קטן מהסיכון של רכישת אחסון אתרים זול. אנו ממליצים לכם מאוד לא להתפשר על אחסון אתרים זול במקום להשקיע עוד מספר דולרים נוספים בחודש ולרכוש אחסון אתרים איכותי שלא יפגע באתר שלכם.

אבטחה ברמה נמוכה – כיום קיימות בעיות אבטחה רבות ובהרבה מקרים מנסים לפרוץ לאתרי אינטרנט, בשל כך קיימת עליכם החובה לאבטח את אתר האינטרנט שלכם אם אתם רוצים לשמור עליו. רמת האבטחה לה תזדקקו תלויה בסוג של אתר האינטרנט שלכם, בדרך כלל אתרי איקומרס יהיו זקוקים לאבטחה ברמה גבוהה מאוד מאחר והגולשים משאירים באתר פרטי תשלום. חשוב לציין כי מרבית חבילות האחסון הזולות אינן כוללות בתוכן אבטחה מינימלית לאתר האינטרנט שנמצא ברשותכם. אפילו אם רשום כי החבילה כוללת פתרונות אבטחה מסוימים עליכם לדעת  מה נוגע אליכם ומה מתאים לאתר האינטרנט שנמצא ברשותכם.

גיבויים לא נוחים לאתר – הרוב המוחלט של חברות האחסון כיום מציעות אפשרויות שונות לגבות אתרים. כאשר מדובר על חבילת אחסון אתרים זולה, רוב הסיכויים שתקבלו רק גיבויים פנימיים – גיבויים פנימיים הם גיבויים ברמה של האתר או של השרת עליו האתר נמצא, במידה ונגרם נזק לשרת אין אפשרות לשחזר את הגיבויים הללו או שפעולות השחזור יהיה קשות לאדם שאינו מתמחה בכך. אתרים הם דבר דינמי והם משתנים מדי יום, לכן ישנה חשיבות רבה לעבודה עם גיבוי אוטומטי וגיבוי חיצוני שאינו נמצא על השרת עצמו ויעניק לכם את האפשרות לשחזר את אתר האינטרנט שלכם גם כאשר נגרם נזק לשרת.

 

תפסיקו לחפש לשלם כמה שפחות

 

אם אתם מעוניינים לרכוש חבילת אחסון לאתר האינטרנט שלכם, עליכם להפסיק לחשוב כיצד אתם יכולים לחסוך כסף, הדבר שנכון לחשוב הוא עד כמה איכותי השירות שאתם רוכשים והאם אתם מקבלים תמורה מלאה לכסף שאתם משקיעים. מעבר לביצועים הנמוכים, בחירה בחבילת אחסון אתרים זולה תעלה לכם הרבה יותר, אמנם אתם תחסכו מספר דולרים בכל חודש, אבל רוב הסיכויים שתוציאו יותר כסף על אבטחה לאתר שלכם ועל עוד נושאים נוספים שאינם כלולים בחבילת האחסון הזולה בה בחרתם.