בית WordPress האם כדאי להשתמש בתוסף אלמנטור לבנייה של אתר וורדפרס?

האם כדאי להשתמש בתוסף אלמנטור לבנייה של אתר וורדפרס?

מאמר בנושא תוסף אלמנטור לאתר וורדפרס

תחום בניית האתרים נחשב לתחום חדש יחסית בעולם,אך למרות זאת הוא ממשיך להתפתח ולהשתדרג במהירות מסחררת. אם עד לפני מספר שנים היינו צריך לדעת תכנות וקידוד על מנת לבנות אתר בסיסי, הרי שהיום אנו יכולים לבנות אתר ברמה גבוהה מאוד מבלי לדעת כלום על תכנות או על קידוד. גם המכשירים הסלולריים השפיעו רבות על תחום בניית האתרים, זאת מאחר וחלק גדול מהאוכלוסייה העולמית צורכים תוכן באמצעות מכשירים סלולריים ובשל כך יש להתאים את האתר לתצוגה בטלפון.
מספר מפתחים ישראלים פיתחו תוסף ייחודי בשם אלמנטור המיועד לפלטפורמת וורדפרס,
באמצעות תוסף זה ניתן לבנות עמודים באתרי וורדפרס בצורה פשוטה וקלה.
במאמר זה נסקור את התוסף אלמנטור, בהמשך המאמר תוכלו למצוא מידע על היתרונות ועל החסרונות של התוסף, כמו כן תוכלו למצוא מידע חיוני שיעזור לכם להחליט האם כדאי לכם להשתמש באלמנטור על מנת לבנות אתר וורדפרס.

 

תוסף אלמנטור – על מה אנחנו מדברים?

 

כאשר אנו מדברים על תוסף אלמנטור אנחנו למעשה מדברים על תוסף המיועד לפלטפורמת וורדפרס אשר באמצעותו ניתן לבנות אתרי וורדפרס בקלות ובפשטות.
המפתחים של תוסף אלמנטור הם חברה ישראלית שנקראה פעם Pojo, חברה זו הייתה מפתחת תבניות עיצוב מוכנות לפלטפורמת וורדפרס, במסגרת פיתוח התבניות השונות לוורדפרס המפתחים החלו לעבוד על תוסף שבאפשרותו יהיה ניתן לערוך אזורים שונים באתרי וורדפרס, תוסף זה הוא כמובן תוסף אלמנטור.
במהלך השנים תוסף אלמנטור השתדרג ונעשה פופולרי מאוד, כיום התוסף עומד על יותר מחמש מיליון התקנות פעילות.
תוסף אלמנטור הוא בעל גרסה חינמית וגם בעל גרסה מתקדמת בתשלום, העלות הבסיסית של הגרסה המתקדמת היא 50 דולר לאתר וורדפרס אחד, העלות עולה בהתאם למספר האתרים בהם נעשה שימוש בתוסף, כך למשל רישיון ל-1000 אתרי וורדפרס יעלה לכם כ-999 דולרים. 

 

למה אלמנטור הוא תוסף מוצלח כל כך?

 

אחת הסיבות הבולטות ביותר שבעקבותיהן תוסף אלמנטור נחשב מוצלח ופופולרי כל כך היא שניתן להשתמש בתוסף בגרסה החינמית שלו שבחלק גדול מן המקרים מספיקה על מנת לבנות אתרי וורדפרס בסיסיים.
הגרסה החינמית של תוסף אלמנטור כוללת בתוכה את מרבית האפשרויות הבסיסיות להן תזדקקו על מנת לבנות אתר וורדפרס, באמצעות שימוש בתבניות עיצוב מוכנות מראש ובגרסה החינמית של אלמנטור אתם תוכלו לבנות אתר וורדפרס בקלות. 

עוד סיבה בולטת לכך שתוסף אלמנטור נחשב למוצלח כל כך היא הנוחות, הפשטות והקלות בעבודה עם התוסף.
על ידי שימוש בתוסף אלמנטור יש לכם את האפשרות לעצב עמודי אתר באמצעות גרירה של אלמנטים שונים מסרגל הכלים המופיע בצידו של העמוד עליו אתם עובדים, כמו כן קל מאוד ללמוד את התוסף ולהצליח להשתמש בו.
חלק גדול מן המשתמשים בתוסף מצליחים לבנות עמודי אתרים ולבצע להם עריכות אפילו שהם לא צפו בהסברים ומדריכים על התוסף, זוהי סיבה נוספת לכך שאלמנטור נחשב לתוסף מצליח מאוד ונוח מאוד לשימוש. 

בנוסף על כך, אנשים רבים בוחרים להשתמש בתוסף אלמנטור כדי לבנות אתרי וורדפרס מאחר וקל מאוד לערוך תוכן באמצעות השימוש בתוסף.
באלמנטור קיימת אפשרות לערוך את העמודים עליהם אתםת עובדים בצורה ויזואלית, הכוונה היא שבעת עריכת העמוד אתם תראו את השינויים ותוכלו לדעת כיצד הגולשים יראו את העמוד ( אופציה שאינה קיימת בעריכה רגילה באמצעות וורדפרס).
יתרה מכך, המפתחים של אלמנטור ממשיכים לשדרג ולפתח את התוסף ללא הפסקה, כל הזמן נוספים לתוסף אלמנטים חדשים, אופציות חדשות וכן הלאה. 

 

חסרונות הקיימים בתוסף אלמנטור

 

למרות שאלמנטור הוא תוסף נהדר ומוצלח, לא הכל ורוד בו וכמו בכל דבר בחיים קיימים בתוסף גם חסרונות מסוימים. כעת נציג בפניכם חלק מן החסרונות של אלמנטור. 

 

  • תקלות ובאגים רבים – כפי שכבר סיפרנו לכם, המפתחים של אלמנטור ממשיכים לשדרג את התוסף ולפתח אותו ללא הפסקה. ההתפתחות המהירה של התוסף גובה מחיר יקר, המחיר הזה הוא תקלות ובאגים רבים. לאחר כל עדכון של תוסף אלמנטור קיים הסיכוי שהאתר שלכם ישבר או שאלמנט מסוים באתר פשוט יפסיק לפעול,
    בשל כך חשוב מאוד לפעול בזהירות רבה כאשר מבצעים עדכונים לתוסף, אנו ממליצים לכם מאוד לבטל את האופציה של עדכון אוטומטי של התוסף.


  • מאט את האתר שלכם – תוסף אלמנטור נחשב לאחד התוספים הכבדים ביותר שקיימים בספריית התוספים של מערכת וורדפרס ( רק כדי לסבר לכם את האוזן, במערכת וורדפרס קיימים למעלה מ-45,000 תוספים).
    ברגע שתתקינו את הגרסה החינמית של אלמנטור יחד עם התוסף עצמו קבצים רבים וספריות רבות יטענו כדי שמרבית האלמנטים והאפשרויות השונות בתוסף יעבדו כראוי.
    חלק גדול מן האנשים אינם עושים שימוש במרבית האלמנטים הקיימים באלמנטור, אך למרות זאת הם עדיין נטענים ומאטים את מהירות הטעינה של האתר. 


  • עלות השימוש בתוסף – אחד החסרונות הבולטים של תוסף אלמנטור הוא המחיר שלו. המיוחד במערכת וורדפרס זה שהיא מערכת של קוד פתוח בה ניתן להשתמש על מנת לבנות אתרים.
    מנגד, תוסף אלמנטור הוא תוסף שעולה כסף ובתקופה האחרונה המנהלים של התוסף החליטו לשנות את אופן התמחור של השימוש בתוסף בצורה משמעותית. פעם רישיון של אלמנטור ל-1,000 אתרי אינטרנט היה עולה 200 דולר, נכון להיום המחיר של רישיון אלמנטור ל-1,000 אתרים הוא 999 דולר, מדובר על קפיצה של 500% במחיר של התוסף. אנחנו לא יכולים לדעת מתי מנהלי התוסף יחליטו להעלות שוב את המחיר וכמה הם יעלו את המחיר בפעם הבאה.

 

  • שימוש באלמנטור בלבד לבניית אתרים – המפתחים של תוסף אלמנטור הם אנשים חכמים במיוחד. אחת המטרות העיקריות של מפתחי התוסף היא לגרום לנו להשתמש אך ורק בתוסף אלמנטור על מנת לבנות את אתר האינטרנט שלנו. חלק גדול ממפתחי האתרים כיום עושים שימוש בתבניות של התוסף יחד עם בונה התבניות של התוסף, כמו כן קיימים אתרים רבים בהם כל העמודים נבנו על ידי אלמנטור. ככל שתוסף אלמנטור לוקח חלק משמעותי יותר בבניית אתר האינטרנט שלנו, כך אנחנו נעשים יותר "כפופים" לתוסף וכנראה שנהיה חייבים לחדש את המנוי שלנו בתוסף ולשלם את המחיר על השימוש בתוסף גם אם יעלו אותו פעמים נוספות. ההמלצה שלנו אליכם בנקודה זו היא להסתמך על תוסף אלמנטור מעט ככל הניתן, בכל פעם שיש לכם אפשרות לבנות עמוד באתר שלכם מבלי להשתמש בתוסף אלמנטור עדיף שתעשו זאת.

 

  • נקודה נוספת שחשוב לקחת בחשבון היא הגרסה החינמית של אלמנטור. אף אחד לא יכול להבטיח לנו שהגרסה החינמית של אלמנטור תישאר חינמית לתמיד,
    וגם אם כן אנחנו לא יכולים לדעת אם בשלב מסוים מנהלי התוסף יחליטו להגביל אותו כך שלא תהיה לנו אפשרות להשתמש בגרסה החינמית של התוסף כדי לבנות אתר אינטרנט בחינם.
    מקרים כאלה כבר קרו בעבר עם תוספים שהיו נחשבים פופולריים מאוד. 

 

סוף דבר – הבחירה בידיים שלכם

 

אם תחפשו באינטרנט אתם תמצאו כמות גדולה של המלצות על אלמנטור אך מנגד תמצאו גם כמות גדולה של ביקורות לא טובות על התוסף.
לדעתנו האישית אלמנטור הוא תוסף יעיל שחוסך כמות משמעותית של זמן בעת בניית אתר וורדפרס אך בסופו של דבר הבחירה נמצאת בידיים שלכם.
לא משנה עד כמה האתר שלכם יהיה מושקע ובנוי בצורה איכותית, ללא אחסון אתרים איכותי ומקצועי האתר שלכם יהיה איטי מאוד וגולשים רבים יצאו ממנו לאחר מספר שניות בודדות מאחר והוא נטען באיטיות. 

אצלנו ביוגטה אתם יכולים להיות בטוחים שהאתר שלכם יעלה במהירות גבוהה מאוד, שרתי האחסון שלנו מהירים במיוחד ומאובטחים ברמה הגבוהה ביותר.