בית WordPress תוספי הגיבוי של וורדפרס שאתה חייבים להכיר

תוספי הגיבוי של וורדפרס שאתה חייבים להכיר

תוספי הגיבוי של וורדפרס שחייב להכיר

תוספי הגיבוי של וורדפרס

 

פעולת הגיבוי של האתר היא חובה לכל אדם שמחזיק באתר אינטרנט ולא רוצה להסתכן בכך שהתוכן אשר קיים באתר והמידע אשר קיים באתר יעלמו. במקרים בהם צצה תקלה כלשהי באתר או שהאתר נופל, במידה וקיים גיבוי לאתר אתם תוכלו לשחזר אותו ולהחזירו לפעילות רגילה ותקינה. מעבר לגיבויים אותם מבצעים מחוץ לאתר האינטרנט, ישנם גיבויים אשר מתבצעים בתוך האתר עצמו באמצעות שימוש בתוספי הגיבוי של וורדפרס.
עוד לפני שנתחיל לספר לכם על תוספי הגיבוי הפופולריים ביותר של וורדפרס, עליכם להבין את החשיבות של גיבוי האתר ומה זה אומר בכלל.
במאמר זה ריכזנו עבורכם מידע רלוונטי וחיוני בנוגע לגיבוי אתרים ובנוגע לתוספי הגיבוי של וורדפרס.

 

גיבוי אתרים – על מה אנחנו מדברים?

 

כאשר אנו מדברים על גיבוי אתרים אנחנו למעשה מדברים על עותק שמכיל את הקבצים החשובים של האתר ,אותו עותק נשמר מחוץ לאתר. כאשר מבצעים גיבוי לאתר וורדפרס, מעבר לקבצים אותם מגבים מבצעים גיבוי גם למאגר המידע. הפעולה אשר מבטיחה את הסיכויים הגבוהים ביותר לשחזר אתר אינטרנט לאחר שהוא קרס או שמא נפגע היא גיבוי של האתר. אין ספק כי גיבויים לאתרי אינטרנט הם חיוניים במיוחד, ישנם תוספים לגיבוי אתרים אשר באמצעותם אתם יכולים לשחזר את האתר שלכם ללא כל ידע או ניסיון.
כאשר האתר שלכם מגובה אתם יכולים לעבוד ברוגע ובשלווה מאחר ואתם יודעים כי יש לכם את האפשרות להחזיר חזרה את האתר שלכם במידה והוא יקרוס או יפגע.
חלק מן הסיבות העיקריות שבגללן כדאי מאוד לבצע גיבוי לאתר האינטרנט שלכם הן: במידה והשרת שלכם קורס הגיבויים ששמורים בו יכולים להיהרס, ישנם עדכונים אשר יכולים לפגוע באתר שלכם, בכל רגע האקרים יכולים לפרוץ לאתר שלכם, יכולים לפרוץ לחברת האחסון שאצלה אתם מאחסנים את האתר שלכם ועוד מגוון רחב של סיבות.

 

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים תוסף גיבוי לאתר?

 

אנו מאמינים כי כבר הצלחתם להבין את החשיבות של גיבוי אתרים באמצעות תוספי וורדפרס לגיבוי. אנו בטוחים כי האתר שלכם חשוב לכם מאוד, המטרה עיקרית של גיבוי האתר היא לשמור עותק מלא שלו למקרים בהם צצות בעיות שונות באתר. כדי שתוכלו לבחור את תוסף הגיבוי המתאים ביותר לאתר שלכם עליכם להכיר את הצרכים של אתר האינטרנט שלכם ואת הדברים שחשוב לבדוק לפני שבוחרים תוסף גיבוי לאתר האינטרנט שלכם.
אמינותו של התוסף – אחד הנושאים אליהם הכי חשוב להתייחס כאשר אתם בוחרים תוסף גיבוי לאתר האינטרנט שלכם הוא אמינותו של התוסף והאמינות של גיבוי התוסף. כל אתר וורדפרס מורכב ממספר סוגים של קבצים, במידה ובמהלך תהליך הגיבוי אחד מן הקבצים מתפספס, הדבר יכול לפגוע בפעילותו התקנית של אתר האינטרנט שלכם. אין ספק כי גם גיבוי חלקי הוא שימושי מאוד בשבילנו, אך למרות זאת עדיין חשוב מאוד שיהיה לנו לפחות גיבוי מלא אחד של כל האתר שלנו. אחת הדרכים הטובות ביותר לבדוק האם תוסף הגיבוי בו אתם מעוניינים הוא אמין היא לקרוא את סקירתו של תוסף הגיבוי אשר נמצא בתוספים של וורדפרס, כמו כן מומלץ מאוד לקרוא גם את הביקורות על התוסף.

 

אחסון חיצוני – במקרים בהם בשרת שלכם צצה בעיה מסוימת או שמא הוא נפרץ על ידי האקרים, אתר האינטרנט אותו אתם מנהלים וגם הגיבויים של האתר יעלמו, כלומר הגיבוי הפנימי של אתר האינטרנט שלכם הוא לא מועיל במקרים מהסוג הזה. מעבר לכך, במידה ואתר האינטרנט שלכם הוא גדול יחסית, גיבוי האתר יכול להגיע למשקל של 2-4 גיגה בייט. במידה ואתם מבצעים גיבויים באופן יום יומי, הגיבויים עלולים לתפוס שטח אחסון רב מהשרת או משטח האחסון שקיים בדיסק הקשיח של המחשב שלכם. בשל כך אנו ממליצים לכם לבחור בתוסף גיבוי אשר מציע לכם שילוב עם שירותי הענן כך שתוכלו לאחסן את הגיבויים שלכם בצורה נפרדת.
שחזור האתר במהירות – אין ספק כי ביצוע של גיבויים באופן ידני יכול לקחת זמן רב מאוד ובחלק מן המקרים אנשים מעדיפים להיעזר באיש מקצוע כדי שיעשה זאת במקומם. אותו דבר נכון גם לגבי שחזור אתרים בצורה ידנית. ישנם תוספי גיבוי אשר מאפשרים לכם לבצע שחזור לאתר שלכם בלחיצה אחת בלבד.

 

תמיכה לצד זמינות מלאה – אם יש נושא שהוא חובה כאשר אתם בוחרים בתוסף גיבוי כלשהו, הנושא הזה הוא התמיכה הטכנית. במידה וצצה לכם בעיה כלשהי במסגרת השימוש בתוסף חשוב מאוד שיהיה לכם למי לפנות כדי שידריך אתכם בצורה מקצועית עד שתצליחו לפתור את התקלה. תמיכה מקצועית ושירות לקוחות מקצועי הם מה שהופך תוסף גיבוי לתוסף גיבוי איכותי וטוב. בדקו את נושא זה בתשומת לב מלאה לפני שאתם בוחרים בתוסף גיבוי מסוים, בנוסף על כך אנו ממליצים לכם לקרוא ביקורות של אנשים אשר השתמשו בתוסף.

 

קצב הגיבויים ותזמונם – קצב הגיבויים משתנה בין אתר אחד לאתר אחר. ישנם אתרים רגילים שגיבוי יומי מספיק להם, אך קיימים גם אתרים מורכבים יותר אשר דורשים גיבוי בכל רגע נתון. בדקו מהם הצרכים של אתר האינטרנט אשר נמצא ברשותכם וכך תוכלו למצוא את תוסף הגיבוי המתאים ביותר לאתר שלכם. תזמון גיבויים הוא נושא שחשוב מאוד שיהיה קיים בתוסף הגיבוי שבחרתם לאתר שלכם. אנחנו לא ממליצים לכם לסמוך על גיבויים ידניים, העדיפות היא לבצע תזמון של גיבויים אשר מתבצעים בצורה אוטומטית.

 

תוספי הגיבוי המומלצים של וורדפרס

 

ריכזנו עבורכם מידע בנוגע למספר תוספי גיבוי מומלצים, תוכלו לקרוא על היתרונות והחסרונות העיקריים של כל אחד מן התוספים.

תוסף UpdraftPlus – תוסף גיבוי זה מעניק לכם את כל האפשרויות הפשוטות שצריכות להיות קיימות בתוסף גיבוי, חלק מן האפשרויות הללו הן: גיבוי מלא, גיבוי מתוזמן אוטומטי, העברה של האתר שלכם בקלות, אפשרות לאחסון חיצוני, פאנל ניהול חיצוני וגם פאנל ניהול בתוך וורדפרס וכן הלאה. יש לכם את האפשרות לקשר את החשבון שלכם בתוסף לשירותים חיצוניים של ענן כמו גוגל דרייב למשל. כאשר אתם מבצעים גיבוי לאתר שלכם באמצעות תוסף גיבוי זה אתם יכולים לפצל את הגיבוי של האתר שלכם לחמישה חלקים שונים: גיבוי של מסד הנתונים, גיבוי של ערכות הנושא, גיבוי של תוספים, העלאות וגיבוי של קבצים אחרים. כלומר יש לכם את האפשרות להחליט איזה חלקים באתר אתם רוצים לגבות ומתי אתם רוצים לעשות זאת. קיימת גרסה חינמית לתוסף איך היא לא מכילה את כל האפשרויות להם תזדקקו, גרסת הפרימיום של התוסף מגיעה עם תמיכה מלאה למשך שנה ועם אפשרות לגבות את האתר בענן חיצוני. המחיר ההתחלתי של התוסף הוא 70 דולר לשנה שלמה.

 

תוסף Duplicator – תוסף  גיבוי זה הוא נפוץ מאוד. אפשר לומר כי Duplicator הוא תוסף גיבוי מורכב יחסית לתוספים אחרים. התוסף מאפשר לכם לבצע גיבוי חלקי וגם גיבוי מלא לאתר, אתם יכולים לתזמן את הגיבויים, התוסף מציע פאנל ניהול חיצוני מעבר לפאנל הניהול שקיים בוורדפרס. חסרון בולט של תוסף זה הוא שלא ניתן לבצע שחזור לאתר באופן אוטומטי אלא רק באופן ידני. יש לכם את האפשרות לקשר את החשבון שלכם בתוסף לשירותים חיצוניים של ענן כדי שתוכלו לאחסן את הגיבויים השונים שלכם באופן בטוח ולא על גבי השרת של אתר האינטרנט שלכם.